Gå til hovedinnhold

Tiltak og rutiner

Hvordan opprette og gjennomføre oppgaver og rutiner med Autility

Oppdatert for over 2 måneder siden

Hva er tiltak og rutiner?

Tiltak i Autility er tiltak som må utføres, enten én gang eller som del av faste rutiner (gjentatte tiltak). Dette kan være alt fra å skifte lyspærer til å gjennomføre brannrutiner. Ved å samle alt i Autility, får du bedre oversikt, enklere dialog med forvalter, og dokumentasjon på at oppgaver er gjennomført.

Hvordan opprette et tiltak?

Tiltak kan opprettes direkte i appen når du er på farten:

  1. Åpne Twin In-Use på mobilen.

  2. Trykk på “+”-ikonet og velg Tiltak.

  3. Beskriv tiltaket, knytt den til riktig bygg og asset, og legg ved nødvendig informasjon som bilder eller notater.

  4. Opprett tiltak. Du kan oppdatere tiltak senere, enten fra mobilen eller web.

Hvordan håndtere et tiltak?

Arbeidslisten i appen har en oversikt over alle tiltak som må gjøres. Denne arbeidslisten tar hensyn til når tiltakene må være fullført, og gir deg en prioritert liste. Følg instruksene og informasjonen som er lagt inn per tiltak av oppdragsgiver.

Når tiltaket er gjort, trykker du på “Fullfør tiltak” for å dokumentere at den er gjennomført. Oppdateringene er tilgjengelige for både deg og forvalteren i sanntid.

Hva er rutiner, og hvorfor bruke dem?

Rutiner er gjentakende tiltak som må gjennomføres jevnlig, som brannrunder eller vedlikehold av teknisk utstyr. Ved å bruke rutiner i Autility:

  • Sikrer du at ingen faste tiltak blir glemt.

  • Får du bedre struktur og dokumentasjon.

  • Holder du forvalteren oppdatert på gjennomførte rutiner.

Ekstra funksjoner:

  • Sjekklister: Følg oppsatte sjekklister i tiltak for systematisk gjennomføring.

    • Sjekklisten er en oversikt over alle underoppgavene som må gjøres for at et tiltak skal kunne fullføres.

Fordeler med Autility for tiltak og rutiner:

  • Arbeidsliste: Tiltak og rutiner er sortert per bygg, og alltid tilgjengelig på mobilen.

  • Sanntid: Oppdateringer gjøres og deles umiddelbart.

  • Enkel kommunikasjon: Felles oversikt mellom deg og eiendomsforvalter.

  • Dokumentasjon: Alt dokumenteres med ett klikk – ingen flere telefoner, e-poster eller kameraruller fulle av bilder.

Svarte dette på spørsmålet?